UWAGA!!!Wszystkie odmiany rasengana należą do klanu Namikaze!!!
Techniki Rangi "E"
Bushin no jutsu
 Technika ta pozwala shinobi wykonać iluzje własnego siebie, klony są sterowane telepatycznie przez ninja i mogą wykonywać dowolne czynności. Niestety są to jedynie iluzje i mogą być używane jedynie do odciągnięcia uwagi lub zaskoczenia przeciwnika.
Kawarimi no jutsu
 Technika stosowana przez większość ninja. Jutsu te pozwala na szybką zamianę swojego ciała z dowolnym przedmiotem, rośliną, a nawet zwierzęciem. Dzięki temu można zmylić wielu przeciwników. Każdy kto da się na to nabrać przez pewien czas czuje się zdezorientowany, przy czym atakujący może spokojnie zaatakować z innego miejsca.
Henge no jutsu
 Bardzo podstawowe Jutsu jakiego uczy się już dzieci w Akademi Ninja. Polega na zamienieniu ciała w dowolny przedmiot bądź osobę. Zastosowań jest parę, np. do zadań dywersyjnych by zmylić wroga. Aby transformacja się udała, wymagana jest przynajmniej przeciętna umiejętność kontroli chakry.
Kai
 Technika, w której po skoncentrowaniu swojej chakry ninja krzyczy "Kai". Jutsu potrafi kompletnie obronić użytkownika przed działaniem wielu słabszych Genjutsu (zaś wobec technik najwyższego poziomu bądź bazujących na zaawansowanym limicie krwi jest bezużyteczna).
Bikou Ninjutsu
  Technikę można zaliczyć do szpiegowskich Chowamy się w lub za jakimś przedmiotem, który musi być taki, abyśmy mogli spokojnie w niego wejść, bądź skryć się za nim. Będąc ukrytym, np. w beczce stojącej obok dwóch rozmawiających shinobi, możemy dowiedzieć się ciekawych informacji.
Juutan Gakure no jutsu
 Po złożeniu pieczęci pojawia się nam w rękach kamuflaż dzięki któremu możemy się pozornie ukryć.
Nawanuke no jutsu
 Przydatna i prosta technika, pozwalająca nam uwolnić się z więzów.
Techinki Rangi "D"
Shunshin no jutsu
 Podstawowa technika każdego Shinobi, dzięki której z łatwością można unikać wielu ataków podczas walki z wrogiem. Ninja potrafi szybko pojawiać się i znikać, a potem szybko przystąpić do ataku. Im wyższa ranga i zasoby chakry shinobi, tym szybsza jest technika (patrz Sasuke i Yondaime). Dodatkowymi elementami tej techniki jest mgła, piasek albo inne elementy przyrody, które mogą zapewnić pewien kamuflaż.
Kage Shuriken no jutsu
 Prosta, ale za to dająca efekty technika. Kiedy rzuca się jednego Shuriken'a, to ten prawdziwy ukrywa się pod nim w cieniu. Przeciwnik koncentruje się tylko na cieniu, co powoduje, że nie widzi tego prawdziwego
Suienzou no jutsu
 Po skierowani palców w daną stronę, wystrzeliwują z nich ledwie zauważalne linki, zdolne unieruchomić przeciwnika.
Karuto no Tayori
 Po wykonaniu jutsu na odpowiedniej karcie pojawiają się informacje na temat wybranego shinobi. Dotyczą one najczęściej rangi wroga, ilość wykonanych misji i jego słabych punktów.
Oiroke no jutsu
 Jak sama nazwa wskazuje, osoba używająca tą technikę zamienia się gołą kobietę.
Soushuriken no jutsu
 Sprytna i prosta technika. Rzucamy dwa duże shurikeny. No ta, łatwo uniknąć jednakże od obu shurikenów do naszych palców biegną nici dzięki którym kontrolujemy shurikeny. Daje nam to duże zaskoczenie przeciwnika, ponieważ myśli, że shurikeny zostały od tak po prostu rzucone, oraz nici są prawie niewidoczne.
Fukumi Hari
 Shinobi w ustach skupia Chakrę i wypuszcza ją w postaci igieł. Igły są małe i prawie niewidoczne.
Techniki Rangi "C"
Ganjo Sashu
 Wykonujemy potężne cięcie mieczem które może przeciąć człowieka, drzewo a nawet skałę.
Gyorai Shin
 Najpierw shinobi wyrzuca na ziemię kilkanaście senbonów, które następnie ukrywały się pod poziom gruntu. Gdy niczego nie spodziewający się przeciwnik wszedł na ziemie zaoraną senbonami, wówczas shinobi przy pomocy Chakry wysuwa je i wbijał w stopy wroga, unieruchamiając go. Gdy to zrobił, wyrzucał resztę senbonów w stronę przeciwnika mocno go raniąc.
Harem no jutsu
 Harem no Jutsu to połączenie Bunshin no Jutsu z Oiroke no Jutsu. Daje to w połączeniu grupkę apetycznych gołych pań.
Ikkou Tabekake
 Technika polega na włożeniu sobie do ciała jakiegoś przedmiotu(zwoju itd.). Gdy wkładamy przedmiot do ust musimy robić to raczej powoli by nie uszkodzić sobie żadnych narządów .
Jouro Senbon
 Rzucamy w górę parasol, lub parasole w zależności ile ich mamy. Następnie kręcą się one w powietrzu, a z nich lecą tysiące senbonów na naszego przeciwnika. Technika bardzo trudna do uniknięcia gdyż senbony latają w różnych kierunkach.
Kawara Shuriken
 Dzięki temu ninjutsu wszystkie przedmioty wokoło, wyglądem przypominające shurikeny (dachówki, kawałki szkła, małe bloczki drewna) podrywają się w górę, atakując wskazany cel.
Kirigakure no jutsu
 Technika polega na stworzeniu mgły, to uniemożliwia naszemu przeciwnikowi przeprowadzenie ataku, jednak my może go zaatakować bez problemu.
Konbi Henge no jutsu
 Tzw. "Combo Henge no Jutsu", czyli zwykła zamiana, tyle, że z udziałem dwóch osób. Każdy z "fuzjantów" może w dowolnej chwili wrócić do pierwotnego stanu. Oczywiście dzięki temu rodzajowi przemiany wytworzona postać/stwór ma siłę równą sumie sił dwóch osób, które wykonywały te jutsu.
Kyoumeisen
 Technika, która wytwarza fale dźwiękowe kontrolowane przez specjalne ramie Dosu. Dodatkowo chakra pozwala na kierowanie tymi falami. W zależności od zamiarów Dosu, jutsu może być kierowane we wszystkie strony. Wytworzony strumień dźwięku dostaje się do ucha ofiary, co sprawia, że zostaje załamany balans. Wróg traci kontrole nad ruchem. Takie fale dźwiękowe z łatwością trafiają do ucha, gdyż w ciało człowieka składa się z 70% z wody. Jest ona dobrym przewodnikiem dźwięku.
Shihou Hapou Shuriken no Maki
 Technika wymyślona przez Naruto używana podczas Kage Bunshin no Jutsu. Każdy z klonów rzuca kilki shurikenów tworząc dewastujący atak.
Sanzengarasu no jutsu
 Przywołujemy chmarę zabójczych kruków, które momentalnie rzucają się na naszą ofiarę zadziobują ją. Kruków jest tyle, że mogą zabić na dodatek zasłaniają widok przeciwnikowi co uniemożliwia mu ucieczkę.
Soushouryu
 Wykonawca stawia dwa zwoje, jeden na lewo od siebie drugi na prawy. Po złożeniu pieczęci tworzy dwa smoki ze zwojów, smoki przyjmują postaci scrolli lecz już rozwiniętych. W tym momencie użytkownik może korzystać z całego arsenału broni które są w zwojach.
Soushuuha
 Wykonawca wyciąga 10 kunai zawieszonych na sznurku. Następnie łączy je ze swoją Chakrą i z dużą szybkością posyła je na wroga. Plusem techniki jest to, że można zmieniać tor lotu tych kunai, czyli ominąć z łatwością jakąś obronę.
Tsurugi Yofun
 Potężniejsi miecznicy, potrafią wzbudzić w sobie szał bitewny, połączony z chłodną kalkulacją. W czasie trwania szału, Szybkość użytkownika zwiększa się dwukrotnie, ale podczas trwania Tsurugi Yofun, shinobi nie może rzucić żadnego innego Jutsu wymagającego składania pieczęci.
Hikarakuyou
 Prostu i przydatny atak polegający na machnięciu mieczem na polanie pełnej kwiatów. Kwiaty te zaczynają się unosić i kręcić szybko, przez co mają właściwości shurikenów i mogą być posłane na przeciwnika.
Nan Kaizou
 Najczęściej stosowana przy szpiegowaniu. Dzięki tej technice ciało staje się na tyle elastyczne, że robi wrażenie jakby osoba nie posiadała żadnych kości. Może wykonywać ruchy niczym wąż. Osoba stosująca tą technike może z łatwością owinąć się wokół swojego przeciwnika (lepszy efekt osiąga się z zaskoczenia) i go udusić.
Kumoshin no jutsu
 Technika polegająca na błyskawicznym przemieszczaniu się obszarze 50m. Jutsu wymaga lekkiego skupienia. Możemy prze teleportować 3-4 osoby.
Karasu Bunshin no jutsu
  Technika, dzięki której użytkownik tworzy klona, wysyłając swoją chakrę w kierunku dziesiątek wron. Ptaki stają się nośnikiem chakry, dlatego jej zużycie jest mniejsze niż w przypadku zwykłego “cienistego klona”. Tak samo jak cienisty klon może wykonywać różne techniki.
Kuchiyose no jutsu (wymagane: podpisany pakt)
 Technika pozwala na przywołanie jakiegoś zwierzęcia, lub demona z innego świata. By korzystać z tej techniki trzeba podpisać się na specjalnym pakcie własną krwią. Po zrobieniu tego możemy spokojnie złożyć pieczecie, nadgryźć palec z ułamkiem swojej krwi, przyłożyć dłoń do ziemi i przywołać stwora.
Gamayudan (wymagane: pakt z żabami)
 Użytkownik tej techniki zmienia chakrę przygotowaną wewnątrz swojego ciała w olej, a następnie wypluwa duże jego ilości. Jeżeli olej dosięgnie przeciwnika, to oblepia go całego i uniemożliwia mu poruszanie się. Użycie technik żywiołu ognia, po zastosowaniu tej techniki powoduje, że cel natychmiast staje w płomieniach.
Kaeru Kaeru no jutsu (wymagane: pakt z żabami)
 Jutsu przydatne do straszenia swoich ofiar . Po wykonaniu pieczęci dotykamy czoła osoby na której chcemy wykonać technikę i zamieniamy ją w żabę. Gdy kolega osoby na której wykonaliśmy technikę zobaczy, że mówiliśmy prawdę o zamianie w żabę ''śpiewa'' nam wszystkie informacje. Choć tak naprawdę technika nie zamienia w żabę. Po dymem podstawiamy żabę, a naszego przeciwnika wysyła gdzieś indziej.
Senei Jashuu (wymagane: pakt z wężami)
 Z rękawa wypuszczamy od 3 do 6 węży. Dzięki temu możemy łatwiej dosięgnąć wroga, lub go zatruć gdyż węże te mają w sobie truciznę.
Techniki Rangi "B"
Chakra no Gaihi
 By umieć tą technikę trzeba posiadać sporo Chakry i bardzo dobrze ją kontrolować. Nakładamy na siebie ''skórę'' z Chakry. Czym więcej Chakry włożymy tym mniejsze obrażenia przeciwnik będzie nam zadawał. Żeby nie było tak smętnie^^ technika ma zastosowanie w ataku. W pewnym momencie wypuszczamy całą nałożoną chakrę co daje falę uderzeniową.
Doku Kiri
 Atak ten polega za wypuszczeniu z ust dość dużej ilości trującego gazu, który skutecznie może powstrzymać wroga.
Gama Daira Kage Ayatsuri no jutsu
 Łączymy się z cieniem przeciwnika, a następnie wchodzimy w niego kontrolując poczynania oponenta. Oczywiście nie możemy wykonywać wtedy technik. Gdy dojdziemy w miejsce do którego chcieliśmy wychodzimy z cienia.
Jigyakkou no jutsu
 Technika zaczyna się od tego, że jesteśmy w transie. Wtedy członkowie ANBU pytają o różne rzeczy osoby która jest w transie. Jest nieświadoma, że wyjawnia różne informacje. Po całym ''przesłuchaniu'' członek ANBU mówi osobie, że nie będzie pamiętać tego zdarzenia. Liczy do 3 i pstryka palcami. Osoba która była w transie nie pamięta tego zdarzenia, można również wymazać komuś jakieś zdarzenia. Technika używana w momentach gdy wróg nie chce mówić po dobroci.
Hari Jizou
 Zaawansowane jutsu dzięki któremu nasze włosy wydłużają się błyskawicznie, twardniejąc. Stają się niczym igły, dlatego też mogą doskonale służyć zarówno do obrony jak i ataku.
Kage Bushin no jutsu
 Rozwinięta forma Bunshin No Jutsu. O ile w poprzedniej wersji klony były niemal bezużyteczne, te twory posiadają zdolność używania broni, atakowania wręcz jak i używania Jutsu, kosztem chakry oryginału. Po ich zniknięciu, przekazują swe doświadczenia do "głównej osoby".
Nikutai Kassei
 Technika przyśpiesza szybkość działa naszych mięśni i usprawnia je. Dzięki temu odczuwamy mniejsze zmęczenie podczas ataków TaiJutsu, niestety technika pożera dużo Chakry.
Hitei Mushou
 Po uformowaniu potrzebnej pieczęci, wydmuchujemy mgłę malutkich igieł które zaczynają okrążać oponenta, i na nasze życzenie atakują dany cel. Nie jest to może technika zabójcza, ale oberwanie setkami malutkich igiełek jest mało przyjemne.
Shoushagan no jutsu
 Szpiegowska technika dzięki której możemy praktycznie idealnie zamienić się w kogoś innego. Po prostu tworzymy sobie nową twarz. W połączeniu z odpowiednim ubiorem, jesteśmy trudni do wykrycia.
Ranji Shigumi no jutsu
 Ranji Shigumi no Jutsu jest techniką używaną przez Jiraiye. Po utworzeniu potrzebnych pieczęci , Jiraiya wydłuża swoje włosy i wysyła je w strone przeciwnika, by pojmać swojego wroga. Jeżeli zdoła ''złowić'' przeciwnika w swoje włosy, Jiraiya może sprawić, że włosy twardnieją i tworzą się kolce które zabijają przeciwnika który jest w środku włosów. Można powiedzieć, że jest to ulepszona wersja Hari Jizou
Sougu Tensakai (wymagane: zwój i sporo broni w nim zapieczętowanych)
 Jest to technika TenTen, która wymyśliła ją podczas walki ze swoim klonem. Wyrzucała ona cały zwój w niebo, który za ten czas otwierał się i gdy znajdował się już cały otwarty nad przeciwnikiem, wystrzeliwała z niego setki broni. Na cel spadał prawdziwy grad przeróżniejszych broni i praktycznie nie miał jak uciec. Ofiara ataku zostawała zaszlachtowana i jeśli nie broniła się, nie miała szans przeżyć.
Gyaku Kuchiyose no jutsu
 Technika polega na tym, że najpierw wyciągamy duży zwój i z jakiegokolwiek miejsca możemy przywołać jakąś osobę, przedmiot, jednakże jeśli chodzi o przywoływanie ludzi nie może się to dziać wbrew ich woli.
Kuchiyose: Gamamise no jutsu (wymagane: pakt z żabami)
 Przemieniamy ropuchę w sklep. Nieświadomi niczego ludzie wchodzą do środka, wtedy ropucha zmniejsza się do normalnych rozmiarów z ludźmi w żołądku. Oczywiście użytkownikom tej techniki nic się nie dzieje.
Kuchiyose: Kirikiri Mai (wymagane: pakt z łasicami)
 Technika polega na przyzwaniu dużej łasicy. Łasica z pomocą kosy z dużą prędkością pędzi przed siebie tworząc ogromne zniszczenia przy pomocy huragany. Może wyciąć nawet las, przecięcie na pół ofiary to nie problem
Kuchiyose: Tsuiga no jutsu (wymagane: pakt z psami)
 Jest ona odłamem Kuchiyose no Jutsu. Przy kombinacji kilku pieczęci uderza się w ziemię. W ziemi pojawiają się psy, które wyczuwają zapach wroga i chwytają go. Przeciwnik nie widzi że coś się zbliża.
Gamagakure no jutsu (wymagane: pakt z żabami)
 Użytkownicy tej techniki infiltracyjnej przywołują „nurkującą żabę” (????, moguri gama) z Góry Myouboku i ukrywają się w jej żołądku. Może ona zanurkować w czystej wodzie na głębokość do stu metrów. Technika ta jest szczególnie przydatna, gdy obóz wroga znajduje się w pobliżu rzeki lub jeziora. Wewnątrz żołądka żaby znajduje się przestrzeń odgrodzona barierą blokującą chakrę, która chroni użytkownika przed zdemaskowaniem za pomocą technik wykrywających.
Shishi Enjin
 Technika, w której bierze udział parę ninja, a dokładniej: 4. Jutsu polega na wytworzeniu ogromnej klatki, do której nie może dostać się ktoś z zewnątrz, a osoby znajdujące się wewnątrz nie mogą z niej wyjść. Skuteczna technika aby unieszkodliwić jakiś ważnych i silnych shinobich.
Hoku Hebi (wymagane: pakt z wężami)
 Technika wężowego Sannina. W tym Jutsu zmieniamy się w pół węża. Poruszamy się z tą samą zwinnością i szybkością, co wąż.
Jagei Jubaku (wymagane: pakt z wężami)
 Z obu rękawów wylatują dość spore węże i oplątują się w okół przeciwnika.
Senei Ta-Jashuu (wymagane: pakt z wężami)
 Lepsza wersja Senei Jashuu. Tutaj z rękawa wypuszczamy od kilkunastu, a nawet do kilkudziesięciu węży, zależy to od posiadanej Chakry używającego. Technika ma duży zasięg, więc trudno jej uniknąć. Jad węży jest bardzo trujący.
Techniki Rangi "A" Rasengan
 Po odpowiedniej manipulacji czakrą wytwarzamy w dłoni wir z chakry w kształcie kuli. Jest to bardzo silne jutsu potrafiące zrobić pokaźne zniszczenia, a także zabić.
Oodama Rasengan
 Ulepszony Rasengan. Do tej techniki również jest potrzebny klon. Kula Chakry jest większa niż w Rasenganie, prawdopodobnie zwiększyło to prędkość rotacyjną. Zderzenie się Oodama Rasenganem w większości przypadkach kończy się śmiercią.
Yoko Rasengan (wymagane: Bijuu)
 Jinchuuriki tworzy Rasengana a następnie używa powłoki, którą daje mu bijuu i dodaje z niej chakrę do Rasengana. O wiele silniejsze jutsu od zwykłego Rasengana.
Tatsumaki Rasengan (wymagane: Bijuu)
 Toranado Rasengan to odmiana Rasengana stworzona z chakry bijuu. Technika jest podobna do Yoko Rasengana, tyle, że naokoło Rasengana wiruje chakra demona. Tą chakrę można skompresować do postaci kuli, dzięki czemu nadaje się jej jeszcze więcej mocy.
Shuriken Kage Bunshin no jutsu
 Technika która pozwala na zaoszczędzenie shurikenów. Rzucamy jeden shuriken następnie składamy pieczęcie i wymawiamy nazwę techniki. Po chwili z jednego shurikena robi się ich kilkadziesiąt.
Tajuu Kage Bunshin no jutsu
 Jest to ulepszona wersja Kage Bunshin. Użytkownik tworzy istną armię swoich kopii. Technika zużywa bardzo dużo Chakry. Jak na razie największa liczba stworzonych klonów to 2000 - stworzonych przez Naruto
Hyakkasaihou
 Ostateczna wariacja technik kwiatów. Po wyrzuceniu kwiatów w powietrze, za pomocą machnięcia miecza, zamieniamy je w bomby które zaczynają spadać z nieba na wybrany obszar lub cel.
Meisai Gakure no jutsu
 Najbardziej zaawansowane ukrycie, idealne do szpiegowania. O ile zwykłe Gakure no Jutsu pozostawia po nas ślady jak np. odciski lub krew, tak to Gakure kamufluje dosłownie wszystko.
Souja Sousai no jutsu
 Technika polega na włożeniu swojej dłoni w dłoń swojego przeciwnika. Po skupieniu czakry po chwili przeciwnik umiera a wraz z nim użytkownik Jutsu.
Gentoushin no jutsu
 Jest to technika, stosowana jedynie przez członków organizacji Akatsuki. Za pomocą tej techniki tworzą swoja idealna kopie, lecz jest ona tylko projekcja holograficzna naszej osoby.
Rashoumon
 Przywołuje się dużą bramę o dużej wytrzymałości. Użytkownik chowa się wtedy za nią. Jutsu nazywane ostateczną obroną Orochimaru.
Mikadzuki no Mai
 Technika może zostać wykonana gdy mamy posiadamy miecz, bądź inną broń białą. W czasie ataku tworzymy setki nieruchomych iluzji, które zanikają tuż po sobie dając efekt Twojego ataku. W rzeczywistości, po bądź w trakcie ataku "klona", shinobi wykonuje swój - prawdziwy.
Kuchiyose: Yata Kuzushi no jutsu (wymagane: przywołanie dużego summon'a)
 Jest to rodzaj przywołania żab, który wykorzystywał Jiraiya. Przy pomocy Kuchiyose no Jutsu, przywoływał wielką żabę w miejscu, gdzie właśnie stało inne przywołane stworzenie. Wówczas ogromna żaba pojawiała się i masą ciała miażdżyła co się pod nią znalazło. Jiraiya tak załatwił jednego z węży Orochimaru.
Kekkai: Tengai Houjin
 Użytkownik tworzy wokół siebie kulistą barierę detekcyjną. Można rozszerzyć jej zasięg tak, by objęła wszystko w danym miejscu. Użytkownik może wykryć swoim „własnym zmysłem” każdego, kto porusza się wewnątrz bariery.
Bakuretsu Kage Bunshin no jutsu
 Technika polega na stworzeniu Kage Bunshina. W trakcie walki wykonawcy techniki może spowodować, że owy klon eksploduje. Wybuch jest naprawdę spory i gdy jest się bardzo blisko wybuchowego klona rany są bardzo poważne.
Techniki Rangi "S" Hiraishin no jutsu (wymagane: Jikan Kuukan)
 Technika teleportacji wynaleziona przez samego Yondaime. Hiraishin no Jutsu polega na natychmiastowym pojawieniu się w innym miejscu, uwarunkowanym tylko przez jedną rzecz - musi się tam znajdować specjalna notka, która jest niezbędnym pośrednikiem w procesie teleportacji. Przeważnie przed użyciem techniki zostawia się ową notkę z odpowiednią formułą w wybranym miejscu (np. przyczepiając ją do kunaia i rzucając nim do celu), po czym używa jej, błyskawicznie zachodząc przeciwnika od tyłu. Nie słychać nawet jak się przemieszczamy.
Shikanshi no jutsu (wymagane: EMS)
 Jest to tzw. naginanie czasoprzestrzeni EMS. Technika sprawia, że nasze ciało na kilka sekund jest przezroczyste i jesteśmy w stanie przeniknąć każdy atak. Służy ona również do poruszania się z prędkością światła na duże odległości.
Kuchiyose: Edo Tensei
 Technika trudna do opanowania. Jutsu pozwala przywołać zmarłe dusze, by to zrobić trzeba poświęcić jakieś ciało. Gdy przyzwanie zza światów się powiedzie, przyzwanym możemy wsadzić do głów specjalne notki z kunaiami by nabrali oni życia i wykonywali rozkazy wykonawcy techniki.
Jutsu Shō
 Zaawansowana technika pokazana przez 3rd Hokage. Był on w stanie zatrzymać połowicznie technikę rangi S wykonaną przez Orochimaru - Edo Tensei. Technika zatrzymuje jutsu przyzwania, byle jakiej rangi, jednak tylko raz. Powodem jest wielkie zużycie chakry - technika wymaga tyle samo chakry ile wykorzystuje do techniki przeciwnik.
Kuchiyose: Sanjuu Rashoumon
 Najpotężniejsza technika defensywna ze świata Naruto. Polega na przywołaniu 3 wielkich, monstrualnych bram. Prawie nic nie jest w stanie się przez przebić. Wyjątkiem stanowią Jutsu stosowane przez Jinchuurikich, choć i tu może być problem.
Fushi Tensei
 Technika polega na przeniesieniu swojej duszy do innego ciała. Chcąc użyć tej techniki trzeba poświęcić żywego człowieka do którego ciała mamy wstąpić. Po "przeprowadzce" do innego ciała dusza tego człowieka umiera a nasz stare ciało umiera.
Yamata no jutsu (wymagane: pakt z wężami)
 Yamata no Jutsu jest techniką Orochimaru. Z eksperymentowaniem na swoim ciele, Orochimaru był w stanie chwilowo uwolnić swoją duszę od potrzeb gospodarza. W tej formie może użyć chakry, by kierować olbrzymim, wężem o ośmiu głowach. Z powodu jego dużej wielkości, wąż może spowodować masywne zniszczenia. Sam Orochimaru może pojawić się w ustach jednej z tych głów i używać legendarnego miecza Kusanagi by zaatakować.
Shiro Hebi no jutsu (wymagane: pakt z wężami)
 Technika wężowego Sannina. Zmienia on postać w ogromnego białego węża, który sam jest stworzony z węży. Bez problemu potrafi zgnieść przeciwnika, lub go zjeść. Z każdej części potrafi wypuścić masę węży na przeciwnika, które go kąsają.
Hebi Saisei no jutsu (wymagane: pakt z wężami)
 Ta technika pozwala Orochimaru doświadczyć całkowite odrodzenie jego fizycznej formy. Jeśli znaczna część jego ciała zostanie uszkodzona w bitwie(np: strata ręki), w jego ustach pojawia się On i wyrzuca skórę jego byłego ciała. To nowe ciało nie odniesie uszkodzeń poprzedniego wcielenia; jakkolwiek użycie tej techniki wydaje się znacznie osłabiać go i zabiera niesamowite ilości chakry (można wykonać max 3 razy).
Mandara no Jin (wymagane: pakt z wężami)
 Jedna z najtrudniejszych technik związanych z wężami. Z własnych ust wypluwamy tysiące węży. Każdy wąż z pyska wysuwa katanę.
Ninpo: Gamaguchi Shibari (wymagane: pakt z żabami)
 Bardzo interesująca technika, za pomocą której używający może zamienić wnętrze jakiegoś budynku we wnętrzności olbrzymiej żaby przyzwanej z góry Myouboku (konkretniej chodzi o żołądek). Tworzy to coś na kształt żywej klatki, z której ofiary praktycznie nie może się wydostać (po uszkodzeniu ściany mogą się samoczynnie odnawiać, oczywiście w określonym zakresie). Shinobi może dodatkowo za pomocą swojej chakry kontrolować to biologiczne pomieszczenie - na jego komendę ściany mogą np. wciągnąć i udusić (lub ochronić przed wrażymi ciosami) przeciwnika, lub też go unieruchomić.
Raigou Senjusatsu
 Wpierw chwilę się skupiamy. Nad nami tworzy się poświata jakiegoś bożka z dużą ilością rąk. Następnie bożek znika, a wszystkie ręce atakują naszego przeciwnika zadając mu masakryczne obrażenia. Nie można przewidzieć jak dana pięść zaatakuje. Podejść do nas jest bardzo trudno.
|